donderdag 5 april 2012

Ding 7




Ik heb op de site Frankwatching uitleg gelezen over mashup en API. Uitwisseling van gegevens van verschillende websites en het combineren van content. Ik snap de bedoeling, vind het ook ontzettend slim maar of ik dit zelf technisch voor elkaar krijg............?????
Slideshows bekeken op Findr, werkelijk prachtige foto's van oranje tulpen. Aan het spelen geweest met Spell with Flickr. Kun je deze woorden ook knippen en plakken?
Ik vraag mij wel af hoe je dit daadwerkelijk gaat toepassen en wanneer, want het kost stiekem toch veel tijd.
Bij het gebruik van de foto's en online foto-albums, zoals Picasa, kwam bij mij toch weer de vraag boven hoe wij, als bibliotheek, hiermee om gaan. Als er activiteiten zijn, bijvoorbeeld de voorleeswedstrijd in de Voorste Venne, worden er foto's gemaakt. Marianne plaatst deze op onze website (dus op internet). Vragen wij toestemming aan die kinderen of aan hun ouders?
Verder vond ik een leuke actie van Bibliotheek Langedijk: er is een oproep gedaan om foto's van boeken, of mensen met boeken in te sturen. Deze foto's werden door de bibliotheek voorzien van tags en als slideshow geplaatst op hun website.

1 opmerking: