woensdag 11 juli 2012

Ding 12 tot en met 15



Allemaal toepassingen die mij zeer bekend zijn en die ik volop gebruik. Wel prettig om het weer eens na te lezen. Yammer wordt binnen onze organisatie niet gebruikt, ik vraag mij af of het meerwaarde heeft daar we via het blog en de mail veel communiceren. De moeite waard om het eens te onderzoeken.
Ook de online kantoortoepassingen, het werken in de cloud, het delen van documenten zijn slimme toepassingen. Ik heb via www.dropbox.com een dropbox geinstalleerd om e.e.a. thuis eens uit te proberen. Kreeg onmiddellijk een welkomsmail, zo zie je maar dat alles aan elkaar gekoppeld is!!
We werken binnen de bibliotheek natuurlijk al met googledocs, dus moeten we ervoor waken niet teveel verschillende systemen naast elkaar te gebruiken.
Chatten doe ik eigenlijk nooit, behalve met mijn tegenstanders van WordFeud, maar dat heeft weinig inhoud. Is snel, aardig maar oppervlakkig.
Google maps en Streetview overbekend en leuk om te bekijken. Op de lijst (als voorbeeld genoemd in de cursus) van bibliotheken met wifi staat wel Bibliotheek Drunen genoemd, maar niet bibliotheek Vlijmen. Ook de benaming is niet goed, zou moeten zijn: Bibliotheek Heusden; vestiging Drunen! Wie voelt zich aangesproken?
Bovenstaande zaken zijn niet erg vernieuwend. De cursus 23dingen raakt wat sleets en is aan een actualisering toe.

1 opmerking:

  1. Hoi Gravin,

    Goed bezig hoor, ondanks de drukte!!
    Marian liet me gisteren weten ook heel handig te kunnen chatten met je collega's, wanneer je je e-mailadres van de bibliotheek open hebt staan. Je kunt dan zien door groene bolletjes wie er online is en wanneer je bv. even een vraag hebt kun je die meteen stellen. Je hoopt dan natuurlijk ook direct antwoord te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen