donderdag 19 april 2012

Nog 13 dingen te gaan!!!


Een moment van reflectie! Bibliotheek Heusden is inmiddels volop bezig met social media, twitter-berichten, blogs, facebook etc. Prima ontwikkelingen en zeer noodzakelijk. Ik hecht eraan dat medewerkers van onze bibliotheek op de hoogte te zijn van digitale ontwikkelingen. Landelijk zijn we sinds 1 april ook aangesloten op de digitale infrastructuur. Dit heeft voor de klant nog weinig extra dienstverlening opgeleverd maar dit zijn de eerste voorbereidingen om op digitaal gebied landelijk te gaan samenwerking. De websites krijgen eenzelfde structuur en berichten over, bijvoorbeeld landelijk toegekende prijzen of een in memoriam, worden door de landelijke redactie geschreven en zijn snel op de website te plaatsen. Voorbeelden van samenwerking zijn de digitale etalages, de tip van de dag, NOS-nieuws etc.
Ook deelname aan de Nationale Bibliotheek Catalogus is in gang gezet en het verzamelen van managementinformatie via het datawarehouse.
Ook is er inmiddels een notitie geschreven over de nut en noodzaak van social media in de bibliotheek en maak ik volop gebruik van RSS. Al met al:een win-winsituatie!!

Voor Willemien ben ik verder gegaan met het thema gevaarlijk!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben er inmiddels achter dat het geen fotobewerking was. Het boek ga ik toch maar niet lezen. Is té gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen